Monday, September 6, 2010

JANGAN DI SANGKA AIR YANG TENANG TIADA 'BUAYA'

"Kak, cantik tak kasut ni...?" ujar rakanku Mimi (bukan nama sebenar)
" Cantik juga, harga nya pun boleh tahan"
"Okey lah,  saya nak yang ni..." kata Mini kepada jurujual.
"Wah.... banyak duit aok... akak tengah senggek ni... dah gaji nanti baru beli barang raya...hehehe" ujar ku...

Mimi diam.... tak lama selepas tu... baru lah dia memberitahu ku bahawa dia berkawan dengan suami orang dan lelaki itulah  memberikan duit untuk membeli barang raya. Tapi, menurut sumber yang terdekat memberi tahu aku, bahawa setiap bulan lelaki tersebut memberikan duit kepada Mimi.

Selama ini, aku selalu je tengok tv yang berkaitan dengan sugardaddy atau baca di majalah berkaitan dengan artis yang 'dipelihara' oleh datuk. Namun, aku sungguh tidak sangka ada dikalangan rakan sekerja dengan ku pun tergolong dalam golongan sedemikian.

Erm... apa nak di kata ye...? Cuba bagi coment sikit, nak kata terdesak nak kawin umur muda lagi, nak kata miskin, rasanya keluarga agak senang juga.... entah lah..  mungkin lelaki yang berkualiti sudah pupus kot. Aku pun tak faham kenapa jadi demikian, bagi aku mungkin ujian bagi kawan aku tu, dan mungkin juga ujian kepada 'ayah gulanya'......  semoga Allah melindungi mereka dari perkara yang tidak baik.


p/s : Ya Allah, tunjukkan lah kami ke jalan yang benar dan Engkau redhai.....Amin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails