Monday, August 16, 2010

Alahai Perempuan.... Kenapalah cerewet sangat...?

Setelah meletak jawatan sebagai gadis pencari durian aku memegang pula jawatan sebagai jurujual. Kerja sebagai jurujual nampak senang tapi tidak lah sesenang yang disangka.

Keutamaan kami semasa bekerja adalah customer. Bagi kami customer always right dan is a king. Paling pening jika melayan pelanggan perempuan. Cerewet mereka rasa macam tahap gaban. Sampai sakit kepala aku menahan sabar

Di sini, baru aku tahu bertapa cerewetnya para perempuan ni....kadang-kadang aku tak tahu apa yang mereka cari...Atau mungkin juga, mereka pun tidak tahu apa yang mereka inginkan.. . Lepas ini kalu boleh tak mahu menjadi seperti mereka....

Jika mereka membeli kain, kalu boleh semua kain nak dibukanya, semua kain nak di rasa, padahal terang-terang dekat sample kain jenis yang sama cuma yang bezanya adalah warna sahaja. Perbezaan yang lain adalah satu lagi kat sample manakala yang satu lagi berada di dalam plastik. Kadang-kadang rasa pelik juga nakkan suatu yang berkualiti dengan harga yang murah. Disebabkan mereka banyak memilih, akhirnya mereka memberi tahu aku bahawa tak tau nak pilih yang mana satu...hehehe... kelakar pulak.

Selama aku bekerja aku jumpa sorang saje budak perempuan yang tidak cerewet. Budak tu yang tidak kisah apa yang dibelikan oleh ibunya. Yang lain semuanya ada simptom cerewet.

Kadang-kadang terfikir adakah perempuan ini memang fitrah yang sedemikian agaknya...entahla.... Semoga aku diberikan kesabaran untuk menjadi jurujual yang terbaik...

p/s : Banyak udang banyak garam, banyak orang banyak ragam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails