Monday, January 25, 2010

HARGA REMAJA...

Pada 23-24 hb Jan saya telah mengikuti krusus Bina Insan Guru. Banyak juga pengalaman yang dikutip melalui program itu.... Antara slot yang saya suka adalah menyanyikan lagu yang bertajuk HARGA REMAJA... lagu ini sangat meninggalkan kesan kepada diri saya yang mana saya merasakan masa remaja saya disiakan begitu sahaja. Berikut merupakan lirik lagu tersebut :-


Berapakah sebenarnya harga remaja
Yang bersih dari gelora kecewa
Berapakah sebenarnya harga remaja
Bagai kehijauan pohon di perjalanan

Dengan apakah akan kau penuhi
Piala remajamu adakah cuka
Kesangsian dari cinta murah atau madu
Ajaran dari ilmu susah


Remaja amat mahal sesungguhnya
Tiada terbeli oleh perjanjian
Remaja  amat mahal sesungguhnya
Harga remaja pendirian keberanian


p/s : hargai setiap saat yang kita ada...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails