Tuesday, October 6, 2009

Cinta Sempurna & Kisah Petani Dan Kerbau


 
Gambar hiasan


Drama cinta sempurna saya ikuti setelah mengikuti blog saifulislam (http://saifulislam.blogspot.com) , blog tersebut diikuti setelah salah sorang sahabat yang mengesyorkan.... erm begitu lah... saling berkaitan antara satu dengan yang lain.

Kisah dalam drama tersebut berkaitan dengan seorang ustaz (Ustaz Nazir namanya) yang berusaha berdakwah kepada dua orang adik beradik ini (shila dan abangnya).

Salah satu slot dalam drama tersebut, ustaz telah bertanya kepada shila..
'apa tujuan hidup..?'
'kalu tiada tujuan hidup, samalah dengan lembu yang makan tidur hari-hari'
erm lebih kurang macam tu la kata-kata ustaz tu.....

Tak lama selepas itu.. saya telah membeli majalah mingguan wanita, dan di dalamnya terdapat cerita kisah petani dan kerbau yang mana kisah tesebut secara keseluruhanya membawa kepada tujuan sebuah sebuah kehidupan.

Apa yang ingin saya kongsikan di sini adalah... pada pertama sekali saya melihat cerita Cinta Sempurna tersebut saya tengok tanpa perasaan yang mendalam, tapi saya tidak menafikan bahawa cerita tersebut memang menarik.

Namun, kisah petani dan kerbau yang saya baca melalui majalah sangat menusuk hati saya...benarlah kata pujangga mata pena itu lebih tajam dari mata pedang... Bukan apa, kadang-kadang kita selalu sebut sesuatu perkataan tanpa mendalami erti sebenar perkataan tersebut.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails