Monday, April 7, 2014

Janda baik

Assalamualaikum rakan-rakan blogger..

Minggu ni saya dan family bercuti di Janda Baik.
Ini kali kedua saya datang ke sini, kali pertama adalah sewaktu zaman belajar di universiti bersama-rakan2. Kami berhkemah dan menyertai beberapa aktiviti yang disediakan oleh penganjur. Yang paling best adalah absealing menuruni air terjun. Takut dan teruja sangat. Tapi saya dah lupa kat mana campsite tu...

Day 1-
Hari pertama kami menginap di http://www.cherenginhills.com   . Dah siap chek in tu kami cari tempat tu makan maklumlah sampai dah kul 3.Lapar x terkira perut nie. Pastu kami ambil kesempatan untuk ronda2 sambil tengok persekitaran Janda Baik.

Resort kat cini memang banyak kena pandai pilih ikut cita rasa masing2. Kami pilih Cheringin sebab ada kolam renang senang nak bawa anak mandi.

Petang tu ingat nak mandi-manda sungai  tapi terbantut pula sebab air keruh.. :(
Malam tu hasben buat massage dan saya dan anak2 duduk dalam bilik   je..

Day 2 -
Lepas sarapan, kami mandi manda.. Sarapan kat hotel ni memang best semua sedap bagi saya. Makan pun tak rasa was-was sebab tengok kebanyakkan pekerja warga tempatan.

Lepas siap check out dari Cheringin, saya dan singgah sebentar ke http://hawaresort.com untuk survey. Tapi memandngkan Hawa resort agak menarik kerana dengan sungai kami check in pula Hawa resort. Memang best chelet kami betul2 berhadapan dengan sungai. Buka pintu terus nampak sungai. Rezeki hari ini air dah jernih.. Jom mandi-manda.

Day 3-
Sarapan, mandi- manda n check out... 





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails